Τρίτη 13 Δεκεμβρίου 2011

Στο Λευτέρη Βογιατζή το μεγάλο βραβείο θεάτρου


Ο Λευτέρης Βογιατζής στο «Θερμοκήπιο» του θεάτρου της οδού Κυκλάδων
         
      O σπουδαίος και ακούραστος εργάτης του Θεάτρου, ο σκηνοθέτης και ηθοποιός   Λ ε υ τ έ ρ η ς    Β ο γ ι α τ ζ ή ς, ήταν ο νικητής του Μεγάλου Βραβείου Θεάτρου, που απονέμουν οι θεατρικοί κριτικοί,  για την παράσταση «Θερμοκήπιο» του Χάρολντ Πϊντερ αλλά και για την πολύχρονη προσφορά του στο θέατρο, για την συγκινητική αφοσίωση και το αξιοθαύμαστο πάθος του, καθώς και την ουσιαστική συμβολή του στην άνοδο της ποιότητας της θεατρικής τέχνης, όπως αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια της τελετής. Το βραβείο παρέλαβε αντί για τον σκηνοθέτη η Αμαλία Μουτούση.
      Η Στεφανία Γουλιώτη και ο Γιάννης Τσορτέκης ήταν στις 12 Δεκεμβρίου στην αίθουσα «Δημήτρης Μητρόπουλος» του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, οι παρουσιαστές της τελετής απονομής των Βραβείων «Κάρολος Κουν» 2011 καθώς και των Βραβείων και Τιμητικών Διακρίσεων και Επαίνων των Κριτικών Θεάτρου και Μουσικής 2011. Η τελετή  ήταν αφιερωμένη στη μνήμη του διαπρεπούς ποιητή και θεατρικού κριτικού Γ ι ά ν ν η     Β α ρ β έ ρ η,  που έφυγε πρόωρα και αδόκητα από τη ζωή πριν λίγους μόνο μήνες.Τα άλλα βραβεία:                                        

 ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΟΥΝ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ
Προτεινόμενοι:Α. Κωστής Καπελώνης και Δημήτρης Δεγαΐτης για την από κοινού σκηνοθεσία του έργου «Ο έλεγχος του Διεθνούς Ταμείου» του Γ. Η. Ησαΐα, σε διασκευή Λέανδρου Πολενάκη, μια μουσική κωμωδία των αρχών του 20ου αι. που ανακαλύφθηκε σχετικά πρόσφατα καιΒ. Φώτης Μακρής για την σκηνοθεσία των «Δύο Θεών» του Λένου Χρηστίδη
Γ. Θωμάς Μοσχόπουλος για την σκηνοθεσία της παράστασης «Μέδουσα»Κατά πλειοψηφία στον Θωμά Μοσχόπουλο για την ευφάνταστη σκηνοθετική σύλληψη της παράστασης «Μέδουσα»

 ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΟΥΝ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ ΗΘΟΠΟΙΟΥ ΣΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΡΓΟ Προτεινόμενοι:Α. Θωμάς Βελισσάρης για την ερμηνεία του στην παράσταση «Αχταρμίξ 4», δική του πρωτότυπη διασκευή στους «Αχαρνής» του Αριστοφάνη.Β. Φωτεινή Μπαξεβάνη για την ερμηνεία της στην «Λωξάντρα», δραματική διασκευή του μυθιστορήματος της Μαρίας Ιορδανίδου, σε σκηνοθεσία Σωτήρη ΧατζάκηΓ. Δημοσθένης Παπαδόπουλος για την ερμηνεία του στη «Λήθη» του Δ. Δημητριάδη σε σκηνοθεσία Δ. Τάρλοου
Ομόφωνα το Βραβείο Ερμηνείας Ελληνικού Έργου στον Δημοσθένη Παπαδόπουλο για την λιτή, βαθιά και στοχευμένη ερμηνεία του στη «Λήθη»
ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΟΥΝ ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Προτεινόμενοι:
Α. «Λήθη» του Δημήτρη Δημητριάδη,  σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου

Β. «Δαίμονας» της Μαρίας Ευσταθιάδη, σε σκηνοθεσία Ρούλας ΠατεράκηΓ. «Έσπασε» του Στέλιου Χατζηαδαμίδη, σε  σκηνοθεσία  Χρήστου Θεοδωρίδη. Κατά πλειοψηφίαν 2 έπαινοι:
Α. Στον ποιητικό μονόλογο « Λήθη» του Δημήτρη Δημητριάδη, που παρουσιάστηκε σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου και προσπαθεί να θίξει σημαντικά φιλοσοφικά και ψυχολογικά ζητήματαΒ. Στον αισθαντικό μονόλογο «Δαίμονας» της Μαρίας Ευσταθιάδη, που ανέβηκε σε σκηνοθεσία Ρούλας Πατεράκη και ομοίως και προσπαθεί να θίξει σημαντικά φιλοσοφικά και ψυχολογικά ζητήματα.
ΒΡΑΒΕΙΑ & ΕΠΑΙΝΟΙ ΚΡΙΤΙΚΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΜΕΓΑΛΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

Ομοφώνως  στην υψίφωνο Cellia Costea (Τσέλια Κοστέα) για την εξαιρετική ερμηνεία του μέρους της Τόσκα στον κύκλο παραστάσεων της ομώνυμης όπερας του Τζάκομο Πουτσίνι από την Εθνική Λυρική Σκηνή, σε σκηνοθεσία Νίκου Πετρόπουλου, στην αίθουσα «Αλεξάνδρα Τριάντη» του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, καθώς και για την συνεπή και αδιάπτωτα έγκυρη συμβολή της στο ελληνικό μελόδραμα.» ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΣΕ ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑ Προτάθηκαν:

Α. Μηνά Αλεξιάδη: Ο Μαγικός Αυλός του Ορφέα (δέκα μελετήματα για την όπερα και το μουσικό θέατρο), εκδόσεις Παπαζήση 2010Β. Νίκου Β. Τσούχλου: «Τέχνη των αισθημάτων και των συγκινήσεων – Μουσικοί εκτελεστές στη Γερμανία του Διαφωτισμού 1750 – 1800», εκδόσεις Γαβριηλίδη, Αθήνα 2011

Ομοφώνως  στο σύγγραμμα «Τέχνη των αισθημάτων και των συγκινήσεων – Μουσικοί εκτελεστές στη Γερμανία του Διαφωτισμού 1750 – 1800» του Νίκου Β. Τσούχλου, εκδόσεις Γαβριηλίδη, Αθήνα 2011, για τον εμπλουτισμό της ελληνικής μουσικολογικής βιβλιογραφίας με την ανάπτυξη θέματος κομβικής σημασίας για την εφαρμογή αυθεντικής πρακτικής στη μουσική εκτέλεση μιας κρίσιμης μεταβατικής περιόδου.»

 ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΣΕ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΠΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ

Ομοφώνως στον  Πολιτισμικό Οργανισμό Φεστιβάλ Αιγαίου, τόσο για την επιτυχή παρουσίαση της ιδιαιτέρων αξιώσεων όπερας «Τραβιάτα» του Τζουζέππε Βέρντι του Ιουλίου 2011, σε σκηνοθεσία Ρενάτο Τζανέλλα, όσο και την εν γένει συνεισφορά του στη συνέχιση, με διεθνείς αξιώσεις, της μουσικής πολιτισμικής παράδοσης της Σύρου του 19ου αιώνα .»

 ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΣΕ ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Προτάθηκαν:

1. Ο δίσκος με έργα Δημήτρη Μητρόπουλου και Γιώργου Σισιλιάνου της εταιρείας IRIDA CLASSICS σε εκτέλεση από τον πιανίστα Χάρη Δημαρά
2. Ο δίσκος Salve Regina της εταιρείας Deutsche Harmonia Mundi με έργα εκκλησιαστικής μουσικής της Ναπολιτάνικης Σχολής από τη μεσόφωνο Μαίρη Έλεν Νέζη και την ορχήστρα Il Complesso Barocco υπό την μουσική διεύθυνση του Alan Curtis.

3. Ο δίσκος για την 90ή επέτειο από τη γέννηση του Νίκου Αστρινίδη, της εταιρείας SUBWAYS MUSIC με την πιανίστα Ερατώ Αλακιοζίδου, την υψίφωνο Αγγελική Καθαρίου και άλλους καλλιτέχνες.

4. Η έκδοση πιανιστικών έργων των Λώρη Μαργαρίτη και Φέλιξ Πέτυρεκ της εταιρείας NAXOS με τον πιανίστα Απόστολο Παληό.

Κατά πλειοψηφίαν  στον δίσκο Salve Regina της εταιρείας Deutsche Harmonia Mundi με έργα εκκλησιαστικής μουσικής της Ναπολιτάνικης Σχολής από τη μεσόφωνο Μαίρη Έλεν Νέζη, τόσο για την δόκιμη ερμηνεία της όσο και για την σταθερή, ήδη πολυετή ποιοτική διεθνή παρουσία της στην υπηρέτηση της μουσικής μπαρόκ .»


 ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΣΕ ΝΕΟ Η ΠΡΩΤΟΕΜΦΑΝΙΖΟΜΕΝΟ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ

Προτεινόμενοι:

Α) η βιολονίστα Αρετή Ζούλα για την σύμπραξή της σε έργα Φέλιξ Μέντελσον – Μπαρτόλντυ και Γιοχάννες Μπράμς στη συναυλία της 19ης Μαρτίου 2011 υπό τον τίτλο «Ο Γιάννης Βακαρέλλης συναντά νέους σολίστ» για την εικοσαετία του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Β) ο βιολοντσελίστας Αλέξιος Καραϊσκάκης – Νάστος για την ατομική εμφάνισή του, με έργα των Henri Dutilleux, Johann Sebastian Bach και Κορνήλιου Σελαμσή, στην συναυλία της 31ης Μαρτίου 2011, στην αίθουσα «Άγγελος Σικελιανός», στο πλαίσιο της «Τεχνόπολις» του Δήμου Αθηναίων».
Κατά πλειοψηφίαν, στη βιολονίστα Αρετή Ζούλα για την σύμπραξή της σε έργα Φέλιξ Μέντελσον – Μπαρτόλντυ και Γιοχάννες Μπράμς στην συναυλία της 19ης Μαρτίου 2011 υπό τον τίτλο «Ο Γιάννης Βακαρέλλης συναντά νέους σολίστ» για την εικοσαετία του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, καθώς και για τις εν γένει τακτικές εμφανίσεις της σε συναυλίες μουσικής δωματίου.
ΒΡΑΒΕΙΑ ΚΑΙ ΕΠΑΙΝΟΙ ΚΡΙΤΙΚΩΝ ΘΕΑΤΡΟΥ
 ΒΡΑΒΕΙΟ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΡΕΠΕΡΤΟΡΙΟΥ
Προτεινόμενοι:
Α. Άκις Βλουτής για την ερμηνεία του στους «Εξόριστους» του Τζέημς Τζόυς σε σκηνοθεσία Ρούλας Πατεράκη στο θέατρο Από Μηχανής
Β. Τσεζάρις Γκραουζίνις για τη σκηνοθεσία του στο «Deja Vu» στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
Γ. Νίκος Μαστοράκης για την σκηνοθεσία της «Τριλογίας του παραθερισμού» του Κάρλο Γκολντόνι στο Εθνικό Θέατρο
Ομοφώνως στο Νίκο Μαστοράκη για την πολύσημη και σύγχρονης αισθητικής αντίληψης σκηνοθεσία της «Τριλογίας του παραθερισμού» του Κάρλο Γκολντόνι.»
 ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΝΕΟΥ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥ
Προτεινόμενοι:
Α. Η ομάδα Vasistas για την παράσταση «Spectacle» σε σκηνοθεσία Αργυρώς Χιώτη
Β. Η ομάδα Κανικούντα για την παράσταση «Πόλη-κράτος» σε σκηνοθεσία Γιάννη Λεοντάρη
Γ. Η ομάδα Projector για την παράσταση «Η Αποστολή» του Χάινερ Μύλλερ σε σκηνοθεσία Ανέστη Αζά
Δ. Η ομάδα Σημείο Μηδέν για την παράσταση «Οι Δίκαιοι» του Αλμπέρ Καμύ σε σκηνοθεσία Σάββα Στρούμπου
Κατά πλειοψηφίαν την Τιμητική Διάκριση Νέου Θεατρικού Δημιουργού στην ομάδα Vasistas για την παράσταση «Spectacle» σε σκηνοθεσία Αργυρώς Χιώτη, και ιδία για την πρωτοτυπία της σύλληψης και την αρτιότητα της εκτέλεσης.

 ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΡΧΑΙΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ
 Προτεινόμενοι:
Α. Γιώργος Μπλάνας για τη μετάφραση του «Ηρακλή Μαινόμενου», πάνω στην οποία βασίστηκε η παράσταση σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού
Β. Σοφία Χιλλ, για την ερμηνεία της Ιούς στον «Προμηθέα Δεσμώτη», σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου
Κατά πλειοψηφίαν το βραβείο αρχαίου δράματος στη Σοφία Χιλλ για την ερμηνεία της Ιούς στον «Προμηθέα Δεσμώτη» του Αισχύλου, σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου, καθώς και την εν γένει υποδειγματική προσήλωση και σεμνότητα, με την οποία διακονεί την υποκριτική τέχνη.













Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου