Δευτέρα 25 Μαρτίου 2013

Καραϊσκάκης: "Άμα γυρίσω θα τους....."





 

 

      Ένα φλογερό τραγούδι από το Βασίλη Παπακωνσταντίνου σε στίχους και μουσική Νίκου Καλογερόπουλου, βασισμένο στα αυθεντικά λόγια του στρατηγού Γεώργιου Καραϊσκάκη: " 'Άμα ζήσω, θα τους γ..ήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κ.άσουν τον π..τσο!"*

H μετάδοση του τραγουδιού στα ΜΜΕ, έχει απαγορευτεί από το Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο. 

Οι στίχοι:




Άκου ρε γιε της καλογριάς, 

ο φίλος σου είμαι ο Πανουργιάς 

και το δεξί σου χέρι 

κι ἐκείνος που καλύτερα 

απ’ ολουνούς σε ξέρει. 

Λένε πως παίζεις με χανουμάκια, 

με Τουρκοπούλες και καλογριές 

και σ’ αραδιάζουνε βρισιές. 

Πως μπαινοβγαίνεις στους μαχαλάδες, 

με ντερβησάδες στήνεις χορό 

και με ρωτάν, και τί να πω; 

Λένε πως έχεις αλισβερίσι, 

μ’  Αλή πασσάδες κάνεις χωριό, 

και σε ρωτάω τί να τους πω. 

Πες τους ρε φίλε Πανουργιά, 

(ωρὲ) έχω εις τον μπούτσον μου βιολιά, 

έχω και τουμπερλέκια 

κι όπως γουστάρω τα βαρώ

και σπάω τα ζεμπερέκια. 

Όταν γυρίσω θα τους γαμήσω 

και αν αργήσω δωσ’ τους κι αυτό, 

είναι τ’ αρχίδια μου τα δυό. 

Όπως στα λέγω, να τους τα γράψεις, 

όπως στα λέγω, να τους τα πεις, 

Καραϊσκάκης σεβνταλής, 

Καραϊσκάκης μπεσαλής. 

Καραϊσκάκης γειά χαρά, 

γειά σου ρε Γέρο του Μοριά

και γεια που σ’ αγαπάνε. 

γεια τους που δεν λυγίζουνε 

και που δεν προσκυνάνε. 

Λένε γιὰ μένα τα καρακόλια, 

άκου τί λένε να μη γαμή….. 

μίλα κι εσύ ρε Θοδωρή. 

Όπως τα λέμε, να τους τα γράψεις, 

όπως τα λέμε να τους τα πεις, 

Καραϊσκάκης, Θοδωρής. 

Όπως τα λέμε να τους τα γράψεις, 

όπως τα λέμε να τους τα πεις, 

Κολοκοτρώνης και Γιωργής, 

Καραϊσκάκης, Θοδωρής. 

Γεια σου ρε Ανδρούτσο, γεια χαρά, 

γεια σας παιδιά μου αητόπουλα, 

που  ’χετε αητὸ πατέρα… 

Κι όποιος δεν με κατάλαβε, 

τότε ας μας κάνει αέρα. 

Όπως τα λέμε να τους τα γράψεις,

όπως τα λέμε να τους τα πεις,

Ανδρούτσος, Γιώργης, Θοδωρής. 

Έτσι μου είπαν, να σας τα γράψω,

έτσι μου είπαν λόγω τιμής, 

Ανδρούτσος, Γιώργης, Θοδωρής. 

Έτσι μου είπαν, να σας τα γράψω,

έτσι μου είπαν λόγω τιμής,

μαζί τους είμαστε κι εμείς 

μαζί σας είμαστε κι εμείς.




*(Ν. Κασομούλη "Ενθυμήματα" και Ιω. Σταυριανού – «Πραγματεία των περιπετειών του βίου μου και συλλογή διαφόρων αντικειμένων αγνώστων έτι εν τη ελληνική ιστορία»)

1 σχόλιο:

  1. Αφιερώνεται εξαιρετικά στους Ευρωπαίους, στα ντόπια καρακόλια και στα κυπριακά γαϊδούρια για όσα κάνανε σε Ελλάδα και Κύπρο.

    Σημ. Συγγνώμη για την αθυροστομία- δεν το συνηθίζω- αλλά με ενέπνευσε "ο γιος της καλογριάς", αιωνία του η μνήμη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή