Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου 2014

Τελευταίοι στην Ευρώπη οι Έλληνες στη χρήση τρένου













  


      Μια στατιστική έρχεται να επιβεβαιώσει πανηγυρικά κάτι που όλοι γνωρίζαμε: Ότι στην Ελλάδα ποτέ δε δόθηκε προτεραιότητα στο σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά όλο το βάρος έπεσε στο οδικό, τη στιγμή που όλοι οι Ευρωπαίοι κινούνται παντού με τρένα, άνετα  και φθηνά και το πιο σημαντικό, χωρίς να έχουν την άμεση ανάγκη των ΙΧ.. 

Αντίθετα εδώ, το αυτοκίνητο έγινε αναγκαστικά άμεσης ανάγκης  για τους περισσότερους και για αρκετούς ...φετίχ. Συγχρόνως η κατασκευή των δρόμων δημιούργησε για τους γνωστούς λόγους, ζάπλουτους   ε θ ν ι κ ο ύ ς   ε ρ γ ο λ ά β ο υ ς... Δυστυχώς και τώρα συνεχίζεται η ίδια παράλογη τακτική, να μην είναι δηλαδή πρώτης προτεραιότητας η ανάπτυξη και βελτίωση του σιδηροδρομικού δικτύου.

 

Σύμφωνα λοιπόν με πανευρωπαϊκή έρευνα της Αυστριακής λέσχης Συγκοινωνίας, την περασμένη χρονιά στις ευρωπαϊκές χώρες, ο μέσος όρος των χιλιομέτρων στο σιδηροδρομικό δίκτυο ανά κάτοικο ήταν:

 

Στην Αυστρία 1425 

 

Στη Γαλλία 1.400

 

Στη Σουηδία 1.235,

 

Στη Δανία 1.215

 

Στη Γερμανία 1.085

 

Στην Ελλάδα, μόλις 75 χιλιόμετρα!

 

      Όπως διαπιστώνεται στην έρευνα, σε πολλές χώρες-μέλη της Ε.Ε. υπάρχει τα τελευταία χρόνια τάση αύξησης στη χρησιμοποίηση των σιδηροδρόμων για τις μετακινήσεις του πληθυσμού, με ιδιαίτερα σημαντική αύξηση να παρουσιάζεται από το 2005 και μετά, κυρίως σε Αυστρία, Βρετανία, Σουηδία και Λουξεμβούργο..

 

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου